mandag 15. september 2008

Uke 37

Valgfagene startet på mandag. Flere håpefulle gutter og jenter lagde masse mat på kjøkkenet. Vi andre måtte vente litt lenger. Tirsdag hadde jeg og flere andre mye fri. Halve dagen var satt av til de som hadde valgfag, mens vi andre gikk ned til ”byen” og slappet av. Da Lasse og Mathis hadde kjedet seg EKSTREMT lenge(ca 20 min) kom stjerneideen. De dro i butikken og kjøpte ca 200 ballonger og satte i gang med å blåse dem opp før fjelltugruppa kom tilbake. Eline var ikke veldig happy da hun kom hjem fra fjelltur, sliten og lyst til å dusje og slappe av, åpnet rommet sitt som var fylt til randen med ballonger. Gutta fikk en bra ryddejobb etterpå, men gledet resten av huset med ballonger som dekket hele gangen…

Valgfagene mine startet på onsdag. Førstehjelp med Raymond er alltid spennende, og jeg ble nesten varm da vi spilte volleyball… Spreke som vi var, dro Tonje, Camilla og jeg ned og trente etterpå. Minst mulig bein i henhold til Galdhøpiggen dagen etter.

11.september(komisk nok) dro vi opp til Galdhøpiggen. Vi brukte 5 1/2time på å bestige Norges høyeste fjell. Det var fra 2- -4 grader, og noen merket fort at de hadde på seg litt lite. Vi ble fort varme da vi begynte å gå. Det var første gang jeg var med på brevandring i tau, og selv om noen av idrettsgutta klagde over at det gikk litt sakte til tider, var farten helt perfekt for oss normalt trente folk. Ned igjen var det ikke lov til å skli på breen… Ca halvparten fulgte det rådet. Det gikk MYE fortere ned, for å si det sånn.






På vei opp:
På toppen:



På vei ned:
Fredag var det høytlesing av historiene vi skrev om tingene vi kjøpte. Det var mange morsomme og fantasifulle fortellinger som kom fram da. Deretter var det mye tegning. Vi tegnet 10forskjellige ting i blinde! Måtte føle på hva det var og hvordan det så ut. Vanskelig.. Noen ting ble tegnet oppå hverandre, for å si det sånn. Dagen gikk også ut på å lære seg de forskjellige maskinene i verkstedet og tegne videre. Tegne ting uten å tegne omrisset på dem…

Lørdag fikk vi alle et innblikk i OL. Historien etter besøket på OL museet i Lillehammer. Det var et flott museum, men det var nok flere av oss som kan være enige i at shoppingen i Lillehammer etterpå var et lite høydepunkt.

Vi hadde alle ventet til søndagen og Rafting i Sjoa. Jeg mener selv at jeg satt på den kuleste båten, med den kuleste guiden som var glad i å kjøre rett på steinene istedenfor å kjøre rundt dem. Jeg tror nok de fleste først var skeptiske til å gå rundt med båten, men da turen var over syntes alle at det var høydepunktet. Vi frøys, vi lo, ble våte og lo enda mer. Marte og jeg drar gjerne igjen hvis vi er garantert den kjekke, kule guiden vi hadde

Ingen kommentarer: