tirsdag 16. september 2008

Uke 38

Tilbake til vanlig uke med rollespill og bæring av leire… Vi har begynt med fargelære og legger produktdelen i skuffen foreløpig. Dagen ble både mer trist og spennende da vi fikk høre at to jenter ble utvist for fyll og fanteri helgen før.

Tirsdag pleier å være en rolig dag. Jeg og Tonje gjorde den litt mer spennende ved å låne en bok om tegnespråk på biblioteket og sette i gang å øve. Vi har lært en del nyttige ord, hvordan man forklarer hva klokka er og husker (noenganger) hele enhåndsalfabetet. Vi planlegger å terpe på det og klare å ha en skikkelig samtale om noen uker. Det blir ikke mer moro enn man lager sjølv. :)


Imsdalen











Så var det pakking igjen til to overnattinger i Imsdalen. Varmt tøy og turtøy i lange baner. Jeg må innrømme at det er godt mulig natten i lavoen og gapahuken hadde blitt bedre om jeg ikke hadde ligget med små skjelvinger fordi jeg var kald i sommer soveposen min... De to turene inneholdt mye bakker. Startet med litt bortover for oppvarming til bakkene som kom. Opp, opp, opp til toppen, så bortover og ned, ned, ned. Jeg var egentlig fornøyd så lenge jeg ikke fikk vondt i føttene. Med koselig turkompanjonger blir det alltid en bra tur.

Vi finner et avkuttet reinsdyrsben. Gutta prøver febrilsk å få dekning..
Andre dagen så vi både elg (mor og barn som løp rett forbi oss), reinsdyr, hilste på kuer (var flere enn en som var litt skeptiske da 7kuer på ca et halvt tonn løp nysgjerrige rundt oss, forståelig) På kvelden så vi en søt liten mus gjemme seg i gresset, personlig synes jeg elgene var mer spennende.


Den lange turen ned gjennom "eventyrskogen" uten sti og lærere, gjorde noen litt spent på hvor vi kom til å havne, men med Andreas i spissen gikk det kjempebra.
Som vanlig var det det sosiale på kvelden som skapte mest rabalder. Lasses imitering av ninja turtles nedover fjellsiden målte ikke helt opp mot flåten som ble satt sammen av noen kreative sjeler, lystige på mer rafting og oppdagelsestur på det 50m lange vannet.
Om kvelden var det trangt rundt bålet, dermed ble det mye koselige sittestillinger…
Selv om det var kaldt til tider, tror jeg samtlige var fornøyde med turen. Selv nakendansen til gutta i gapahuken ble mer som et ritual enn en overraskelse.









Lørdag satt vi i bussen på vei hjem og var rimelig slitne alle sammen, men det var da ingen grunn for å ditche en tur på byen… Sove litt, DUSJE, og sminke seg var oppgavene vi hadde før kvelden falt på. Drikke innkjøpt fordi vi tenker fremover og humøret på topp ble det en bra kveld på Fåvang. De fleste av oss husker til og med hva som skjedde…


2 kommentarer:

Anonym sa...

Du må lære degå knyte skikkelig slipsknut...

Ida sa...

Det var da ikke noe i veien med slipsknuten min!!!