tirsdag 11. november 2008

Klaging og Ros

Og da tok det ikke mange dagene før blekket i skrivern tok slutt. Det går med mange fler bilder til album enn jeg forestilte meg. Dermed er blekket som jeg brukte 2 uker på å spesialbestille i bokhandelen her, tomt. Det fant jeg selvfølgelig ut NÅ, ETTER at jeg hadde vært en tur i sentrum... Det kommer da alltids flere sjanser...

Hovedrunnen til at jeg skulle ned i sentrum i dag var jo for at jeg hadde fått purring på boka jeg lånte på biblioteket. Var vel kanskje ikke noen stor overraskelse for de som kjenner meg. Det som var litt komisk var at jeg endte opp med å dra derfra med 3nye digre bøker på lån. Har nå lært at det ikke er lurt å gå i bokhandeler med Vegar, ettersom han er like treig som meg, om ikke værre til å bestemme seg. Som vanlig resulterer det i at jeg kommer ut med dobbelt så mye som jeg hadde tenkt. JA, ja. Godt det ikke koster noe å låne bøker.(Med unntak av når man glemmer å levere de, så klart...)

Jeg har i det siste tilbrakt litt tid nede i keramikksalen med Madelen. Jeg brukte 3forsøk på å lage en stygg skål(lignet litt på et askebeger) som jeg endte opp med å kaste. Jeg klarte utrolig nok å lage to svære skåler som står på egenhånd. Har malt de, og nå er det vel bare å vente på at de sprekker i ovnen. Den største ble for tynn og den lille for tykk... Yea, yea.

Jeg skrev kanskje ikke om lørdagstema vi på førstehjelp hadde på lørdag?
Det var kjempegøy og jeg velger å tro svært lærerikt for mange. Vi hadde 6forskjellige poster som elevene gikk rundt på. Vegar lærte skolen riktig HLR(Hjerte, lunge redning) Tonje og Benjamin ble overrasket over hvor mange som ikke klarte å legge en person i stabilt sideleie. Jeg og Mathias hadde fått påasminket lårbrudd, finger og armbrudd(så ganske ekte ut faktisk). Jeg må inrømme at jeg nå har sett mange forskjellige måter å spjelke et bein på, og mange dårlige forsåk på å prøve å trøste/holde våken den skadde(meg) som lå og ynket meg. Delv om alle gruppene spjelket, bandasjerte og sto på var det bare to personer som klarte å stramme såpass at spjelkingen satt fast. Bra jobba Madeleine og Mathis!

På de siste postene skulle elevene bandasjere Marthe som hadde en kniv i låret og samtidig roe ned en skrikende og frustrert Alette. Jeg må innrømme at jeg hadde lyst til å se på noen ansikter på den siste posten. Der ble de fortalt at de skulle ut til en trafikk ulykke og redde de sårede. Bevisstløs og med hodet på rattet lå en de måtte skjekke skadeomfanget på. En gruppe klarte til og med å komme til den konklusjonen at hun ikke hadde puls, og tenkte å starte med HLR, mende ble heldigvis stoppet av Kristianne som hadde ansvaret for posten. Inne i minibussen løp også en sjokkskadet Eirin som skreik og påsto at hun ikke var skadet og nektet å la noen ta på seg. Skuespillerne våre gjorde en kjempejobb og jeg skulle gjerne likt å sett de "in action"

Ingen kommentarer: