søndag 23. november 2008

Ute

Det var lenge bestemt at vi skulle ut på lørdagen. Det var rett og slett et must fordi det var så lenge siden sist. Drikke ble handlet inn og jeg ble "lurt med" på å spleise på en flaske vodka og blandevann. Ettersom jeg ikke er den store spritdrikkern og jeg ble litt vel brisa sist gang(f ta deg magnus..) må jeg innrømme at jeg var litt skeptisk. Nesten på nippet til å gi meg, men nei, jeg holder da mitt ord. Vors: Jeg og Madelen dro på et vors hvor vi egentlig bare kjente de som dro oss med. Vi kom med godt mot og var innstillt på en bra kveld. Det som møtte oss i døra var diverse lokale som hadde problemer med å uttrykke seg ordentlig, og vi kunne så vidt skimte doen som var godt gjemt under to jenter som lå over den. Vi tenkte, joda, vi er da invitert, dette går bra. Men da vi hadde fått kommet oss inn, startet å nippe til vodkaen, så vi oss rundt. Det var kanskje et par stykker som hadde lagt merke til vår ankomst. Noen satt og sleika hue av hverandre, andre dansa på bordet fordi gulvet var fullt av øl, så hadde vi noen som så ut som de ikke visste helt hvor de var... Saken var klar; vi drar videre.

Taximannen visste bedre enn oss hvor vi skulle. "Dere skal vel dit de andre er?" Joda, Ringebu taxi har ikke flere sjåfører enn du kan telle på en hånd. Veldig praktisk noen ganger.

Vors nr. 2. var en success. Kjempekoselig i en kjeller med sterkt unkarsinteriør. Kunne gjerne vært der lenger men vi skulle jo tross alt på Fåvang(utested).

Fåvang var som vanlig, folk, drikke, flere enn vanlig, det var nok bandet som var trekkplasteret. Men det var da kos. Par ble dannet, jeg må inrømme at jeg ikke har helt oversikten over alle, så skal ikke røpe noe heller.

Noen gratisdrinker og danser senere, var det på tide å dra hjem. (Heldigvis) hadde ikke jeg og Madelene vært i nærheten av å drikke opp vodkaflaska, og det tror jeg var veldig bra... Legger merke til at jeg har begynt å skrive flere og flere a endelser. Får en fryktelig innflytelse her altså, jeg tar meg selv i å snakke breiere fra tid til annen. Etter hva jeg husket har jeg aldri før sagt "det ække no mer varm vatten igjen". Litt usikker på om dette er en positiv eller negativ påvirkning, men det blir nå som det blir...

Ingen kommentarer: