onsdag 8. oktober 2008

Uke 39









Mandag og tilbake på benken og fargelære. Nye blyanter og maling. Å tegne og male fargeskalaen fra hvitt til sort er ikke like enkelt som jeg trodde…

Tirsdagstema! Slip & slide. Hadde egentlig ikke tenkt å bli med, men ble fristet nok til å lage meg en pingvindrakt av sorte og hvite plastposer. Både Supermann, Batman, Catwomen et brudepar og noen andre karakterer var med. Vi teipet og helte zalo og vann i hele overetasjen i Oppegard. Noen innpakkede dyner i enden for å dempe for smellet i veggen og banen var klar. Vi løp, sklei, lo, dunka inn i hverandre, lo, og hadde det rett og slett dritkult. Gulvet i Oppegard har heller aldri vært så rent som nå J
Jeg har også kommet meg over en ny barriere… Backflip på trampoline!!!! Dritkult! Fikk lært det grunnleggende av Lasse uka før, men det var ikke før Olav sto ved min side og hjalp meg rundt, at jeg klarte å skjønne prinsippet helt. Så etter og ha hoppet alene flere ganger løp jeg rundt i gangene og skrøt av meg selv J Takk Gutter!

Det ble lite søvn på de fleste natt til onsdag. Brannalarmen durte i vei i 6tiden og mange forvirra og trøtte elever labba eller ble dratt ut på gårdsplassen til telling.
Heldigvis var ikke onsdagen veldig krevende, men vi fikk besøk av en kar fra konfliktrådet mellom folkehøgskoler(eller noe sånt) som skulle lære oss og samarbeide og oppdage hvor mange fordommer vi hadde. Det ble heldigvis ikke sitting og halvsoving i tre timer, men mange praktiske oppgaver. Det var greit å ha en litt rolig start på dagen før rommene skulle ryddes og vaskes.

Politiet var på besøk under morgenmøtet på onsdag. Litt fordi de pleier og komme om fortelle om sitt eget lensmannskontor for å prøve å overbevise oss om at de ikke sitter på ræva hele dagen og ser på livet. Litt også fordi vi må lære oss å oppføre oss ordentlig i bygda. For hvis èn gjør noe, får ALLE på skolen stygge blikk.
Major GIRLS NIGHT! De gutta som ikke var med idrettsgjengen på overnatting i skauen ble jaga ned til underetasjen i oppegard for å få plass til madrasser, puter, godteri og en haug med jenter. På agendaen var det Chick Flicks som The Holiday og Notting Hill. KOS.

Etter litt kreativ utfoldelse i timen og pizza til middag var det mange som var klare for å dra hjem på ferie. Da startet høstferien og jeg legger nok ikke ut noe mer før uka etter. God ferie!

Ingen kommentarer: