fredag 6. mars 2009

World Cup

Jeg sitter i senga og slapper av. Det er fredag og jeg og resten av skolen har jobbet i Kvitfjell siste uka for å få World Cup til å bli et kjempearrangement. Klassen min har som regel hatt noe å gjøre hele tiden. Nå skal det jo også sies at vi består av en gruppe som faktisk gjør det vi får beskjed om. Det har vært mange lange harde dager med mye løft og bæring. Det morsomste startet på onsdag; da begynte vi å designe scenen. Vi fikk en oversikt over hva vi hadde å jobbe med, brukte tid på å sette opp sort stoff, og så gikk jeg og Alex til tegnebordet for å idemyldre. Jeg er veldig stolt over at hoveddesignen, bakveggen bak artistene er min design :D Å sette opp det hele var heller ikke like lett, men det ble da bra til slutt. Ikke veldig originalt kanskje, med snøfnugg og isbre som inspirasjon, vi er fornøyde alle sammen.

Jeg har ikke telt, men jeg tror vi har tilbragt en god del timer på å stå på en trapp og stifte fast noe over hodene våre. Det er tungt arbeid...

I dag startet kaoset. Kjente idrettsfolk svirmer rundt hele tiden og oppgaven i dag var litt bærehjelp(mer fordi vi maste på å få noen oppgaver, kjedelig å stå stille), men i hovedsak å skape glede blandt de besøkende. Om noen har lest GD i dag er det et stort bilde av noen av oss der sammen med en del sjefer for ting og tang og med "the boss" i front.

I dag har vi stått på "scenen" og sunget bursdagssang for sjefen for det hele. Vi har danset til en kvitfjellsang vi trodde hadde mye kjappere takt, og jeg og Helene har pratet med Lasse Kjus, etter at jeg hjalp han med å få på båndet da en av hundene hans klarte å lirke seg ut. Helene mener bestemt at vi praktisk talt har blitt kysset av Lasse Kjus, "fordi vi lekte jo med hundene hans og de slikket oss i ansiktet, og de har sikkert nettopp slikket han, basicly the same..." Merker at vi blir litt barnslige når det gjelder kjendiser altså.

Det var dagen. Se på tv i morgen så ser dere den nydelige scenen vi har laget der Alehandro Fuentes og Ida Jenshus skal synge, for å nevne noen.
Den kjære bakveggen min:

Det skal kanskje nevnes at Aksel Lund Svindal kom på tredje plass i dag. Slått av en Canadier som var urolig flink til å synge sin egen nasjonalsang høyt :)

Ingen kommentarer: