tirsdag 2. juni 2009

Bingo'n

Jeg må inrømme at jeg aldri har vært på bingo før. Jeg er heller ikke sikker på om Bingo'n Marthe tok meg med på på søndag ga meg noe klart innblikk i hvordan det er å være på Bingo. Joda, vi hadde fått utdelt ni firkantede ruter fordelt på tre lapper som vi skulle krysse av på når bokstaven og tallet ble ropt opp. Men gamlingene var byttet ut med ungdom. Den tette innelukten var byttet ut med en eim av øl og røyk. Halvparten var god drita og jeg skjønte fort at det var ikke Bingo'n de hadde kommet for.

Det var to damer som ledet showet. To høylytte eldre damer med et grusomt utseende, men som kjente absolutt alle, og klemte gjerne på de de ikke kjente for å bli kjent med dem også. Det var Bjørg og Berit, mor og datter, som kødda mer med utlendinger, homofile og sang enn jeg noengang har hørt før. Nå var de jo heller ikke to normale damer. De var menn. Det var rett og slett et dragshow. Med sang, humor og..bingo. Nå skal det vel også nevnes at det ble delt ut mye gaver til de som vant, eller de som prøvde seg. CD'er, helgeturer og godteri er kanskje vært å jukse for?

Grunnen til at vi kom akkurat dit, var fordi Marthe godt kjenner "Berit". Han har vært som en ekstrapappa for henne i flere år. Ikke det at hun trenger en ekstrapappa, men jeg forstår godt at hun liker fyren. Han er omgjengelig, alltid positiv, en hardbarka fester, og homofil. Jeg fikk ikke snakket mye med han, men han virka kul. Det er også utrolig at det går an å se så jævlig ut som Berit, og så mye bedre ut som Geir.

Det var en opplevelse som jeg anbefaler flere. Dere pyser der ute som synes homseklubber er utrolig skummelt, kan jo kanskje stikke på bingo'n en søndag kveld og bare ha det gøy :)

Ingen kommentarer: