søndag 31. mai 2009

Utslitt!

Jeg er helt død. I gåt hadde jeg min første dag på lektern som servitør alene, og det kunne virkelig ikke ha gått værre. Da jeg var under opplæring i forigårs var jeg stasjonert i loungen der det serveres nesten bare drikke som lages av baren. I går var min stasjon på båten der vi lager omtrent all drikke selv og henter mat på kjøkkenet. Da må du selvfølgelig først huske å hente matbongen som kommer ut et helt annet sted enn du skriver inn bestillingen.

Det var forferdelig. Jeg glemte å hente maten. Jeg surret mellom bordene. Sølte øl og drinker over flere personer. I ca to timer hadde jeg null kontroll. Jeg la menyen på to bord inn på samme regning, jeg doblet opp regningen ca 3ganger, jeg var stressa og glemte alt. To av bordene mine gikk. Det ene hadde sittet i evigheter og ventet på drikke, som jeg var på vei ut med akkurat da de gikk. Det andre bordet hadde fått ca halvparten av det de bestilte og gikk da de ikke fikk mer på lenge. Jeg hadde mest lyst til å sette meg ned og gråte. Det viste seg å være vanskelig ettersom folk kjefta på meg fra alle kanter om at bordene mine manglet drikke, at jeg ikke hadde med bonger til kjøkkenet. Han skreik at om jeg ikke hadde med bong neste gang kom jeg ikke til å få mer mat. Jeg glemte det selvfølgelig minst to ganger til...

I dag har jeg fri. På søndag hvilte hun. Jeg tror kanskje jeg har forstuet ankelen, men bortsett fra det er jeg faktisk ikke støl i armene. Beina er da fortsatt ganske tunge. Bare det å gå til t-banen halv 11 i går kveld var en stor utfordring. Jeg startet på jobb kl 12 i går. Vakten er 8timer, men vi kan bli bedt om å bli lenger, men ikke lenger enn 10 timer. Hadde jeg jobbet i ti minutter til hadde jeg gått over ti timer i går. Jeg brukte selvfølgelig en halvtime på å telle opp oppgjøret og skifte og gå, så det ble en tung dag i går.

Forhåpentligvis blir morgendagen litt bedre. Da skal jeg holde meg til min egen stasjon og prøve å ha oversikt. Kanskje det kan komme fler av de to mennene som jeg serverte øl, gammeldansk og reker til i går. De skrøt til vaktsjefen at de hadde fått god service av meg :) Det betyr utrolig mye på en dag som har gått rett i dass sånn ellers.

Gårsdagen etter jobb ble tilbrakt i pappas trøstende armer foran tv-n med potetgull og vin. Så lå jeg og døste til kl ett i dag morges. Sto opp akkurat da pappa kom hjem fra en tretimers sykkeltur. Jeg har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt. Jeg gikk godt over 19 000 skritt i går(skritteller) og over 14000 dagen før. Da kan man unne seg litt kos foran tv-n.

Men nå skal jeg gå ut igjen og slikke til meg de siste restene av den sola som gjør meg brun. gleder meg til å møte Marthe i kveld på bingo!

Ingen kommentarer: