mandag 27. oktober 2008

Trondheim

Vi bodde på et vandrehjem ingen av oss hadde store forhåpninger til. Men stedet var greit. Dusj og do, ikke de reneste rommene, men med laken og dynetrekk gjemmer man den halvflekkete dyna. Første dag dro vi på pirbadet. Jeg liker egentlig ikke klor, men hadde det kjempegøy på badet fordet. Jeg var en av de første som kom, svømte en stund, ettersom det kostet ekstra å komme inn på treningsstudioet ved siden av. Jeg hadde det kjempegøy med Madelene i skliene og overraskende fant jeg meg selv å være den siste som gikk.
Siri(lærer) var syk og kunne ikke være med på turen, men vi hadde fått et opplegg, og som de snille elevene vi er, fulgte vi det ganske bra. Det var jo morsomme ting. Jeg må innrømme at jeg synes industrikunstmuseet var morsommere enn kunstmuseet, men det var ganske ekkelt med halskjedet som var laget av brukte spiraler(JA, jeg mener DE spiralene ja..)
Da de andre dro hjem med bussen fredag ettermiddag ble jeg igjen og møtte venner. Det vil selvfølgelig etter noen timer shopping. Jeg er da min mors datter ;) Overnattet hos Eivind og møtte masse koselige folk. På fredag fikk jeg sett innsiden av Maggie’s nye leilighet og den var skikkelig stilig. Han kunne derimot ha roa litt ned på spritsjenkinga, for jeg må innrømme at det blei et inntak i drøyeste laget. Men jeg husker da alt og hadde det kjempegøy. Eivind og jeg dro ut og klatret et stykke inn i Trondheims skoger dagen etter. Jeg fikk låne sele og sko, og hva var ikke mer passende enn å klatre en rute ved navn hangover :P
Overraskende nok ble det ikke et helvete å gå turen fra toget opp til skolen kl 03:45, men egentlig ganske koselig. Jeg nynnet for meg selv tok litt bilder av ”Ringebu by night” og fant på noen utrolig bra ordtak (?) Det var på den andre siden ikke like lett å komme opp mandagen etter og jeg ble vekket av Astrid(internatsjef) som lurte på om jeg var syk, for nå hadde jeg misset både frokost og morgensamlig…

Ingen kommentarer: