mandag 13. oktober 2008

Uke 41


Endelig tilbake. Selv om jeg synes det var deilig å ha ferie, møte mamma igjen og klatre med Sondre var det deilig å komme tilbake på skolen. Her skjer det alltid noe. Jeg tenker sjelden at jeg kjeder meg, og det er heller deilig å sette seg alene på rommet innimellom for å slippe å være så sabla sosial hele tiden…

Tilbake til timeplanen, med valgfag og alt som hører til. Det planlagte irsdagstema til gutta ble dessverre avlyst, men de la seg ikke på latsiden for det. Da mørket hadde lagt seg, tok vi med oss soveposer og MASSE klær og satt oss inntil veggen på oppegard og så kino. Projektor på stor hvit vegg ute i høstkulden innrullet i soveposer og hverandre er dømt til å bli koselig.

Onsdag hadde idrettsstyret(elever) planlagt fotballturnering mellom bogruppene. Jeg vil si det ble en suksess. Mye knall og fall og noen advarsler for voldelig spill, men slikt hører jo med. Noen sår, kuler og blåmerker kan man ikke komme unna når man spiller fotballturnering på Ringebu. Våre pom-poms og heia skilt satte hvertfall ingen demper på dagen.

Torsdag var det aerobic i gymsalen ledet av to elever. Utrolig bra initiativ, men neste gang kan dere kanskje være enige om koreografien på forhånd… Ellers ble det en veldig rolig dag ettersom at idrettsklassen var ute i skauen og fant veien med kart og kompass. Det ga oss selvfølgelig anledning til å ha en skikkelig jentekveld. Kortspill, godteri og love actually er det som skal til for å få stemningen i taket.

Fredag fylte vi bare ett av 5 bord under lunsjen. Men det var litt deilig også. Nye oppgaver i timen som skal jobbes på, før vi ruller nedover mot bygdekinoen for å se premieren på fritt vilt 2. Den var forresten kjempedårlig, men det kan godt ha noe å gjøre med at vi satt midt i en gjeng 13-15åringer som skrek bare en dør ble åpnet. Slitsomt...


Når jeg våknet lørdag morgen må jeg si jeg ikke var spesielt innstillt på å gå opp på toppen av Kvitfjell. Men jeg kom da ut av senga, og motivasjonen steg overraskende mye etter hvert.
Lørdag, møte med folket som gikk her i fjor, og samling med alle på Fåvang og karaoke!! Mange morsomme sanger og danser. Takker Olav for mange fine danser J Jeg kom hjem i god tro om at alle hadde hatt det kjempegøy, men hørte dagen etter at kvelden førte til politianmeldelser for noen. Vi har en Ringebugjeng her som ypper til bråk og flere av våre ble slått ned, ødelagte klær og brist av ribbein var ikke det kvelden skulle ført til. Men det gikk bra, og bortsett fra en del kjeft og utvisning i 5dager for to personer gikk det greit. Litt synd for de som ble utvist at det absolutt ikke var dem som var fullest den kvelden. Bad luck guys.

Harry Potter maraton passet perfekt til en fyllesjuk gjeng på søndagen. Film og godteri, det er det vi kureres med her på skolen. Godt man ikke blir feit av det da hvertfall :P

Ingen kommentarer: