søndag 19. april 2009

Luksusproblem

Som skrevet tidligere har jeg endelig lagt tankene mine over på at jeg skal tilbringe neste år på Costa del Sol. Så får jeg en mail fra Torino, Italia: you have been accepted! Så en fra Singepore: You have been accepted! Så en beskjed fra pappa: Du kom inn på campus Christiania i Trondheim!!

Jeg skalv litt da jeg åpnet den ene mailen etter den andre. Jeg hadde jo allerede valgt Spania nettopp fordi jeg ikke trodde jeg hadde noen sjans i havet på å komme inn på de andre skolene... Nå er jeg tilbake til stress inne i hodet og tenking igjen. Som Madelen sa; det må være et tegn at hun i natt drømte at hun ikke kom seg vekk fra Spania og var fanget der, jeg må komme meg ut...

I en annen mail jeg fikk fra Spania stod det at jeg ikke hadde betalt riktig beløp og derfor enda ikke er Helt akkseptert. Er dette et tegn?

Etter mye tenking, diskutering, både med meg selv og andre, For og imot lister(hjalp ingenting) tror jeg jeg vet hva jeg vil. De som sitter og hører på meg mener hvertfall det er helt tydelig at jeg har mer lyst til å studere ett år på LASALLE i Singapore. Faktisk en av de mest anerkjente designskolene i verden(etter hva jeg har hørt) så jeg skjønner ikke hvordan min portefølje klarte å komme seg inn der, med så mange søkere. Det virker ganske idiotisk å kaste bort en slik sjanse...

Fortsatt i tvil, men vet kanskje innerst inne hva jeg vil, selvom jeg vet mamma ikke blir så glad for at jeg reiser så langt bort. Men det er bare ett år da..

Livet kommer med noen vanskelige valg innimellom.

Ingen kommentarer: