mandag 20. april 2009

Teatersport

Først vil jeg bare nevne at jeg har kjøpt meg en globus i dag. Den lyser om jeg vil, viser gradene og div andre ting jeg ikke helt skjønner enda. Jeg har lenge hatt lyst på en, men de er så sinnsykt dyre. Mener jeg så en på europris for ikke så lenge siden til ca 500kr... Da var jeg overlykkelig over at jeg klarte å snylte til meg en globus til 70kr på bruktbutikken, røverkjøp! :)

Jeg har gått rundt og snufset ganske lenge nå. Jeg nyser omtrent 50ganger om dager, men ettersom Kjetil fortalte meg at det er en av de største påkjenningene du kan gjøre mot kroppen(på linje med orgasme(!)) så har jeg tatt det som god trening. Men i dag ble jeg lei. Nesa rant, nysene kom på løpene bånd og øya blei rødere og rødere. Så i morgen skal jeg til legen og teste meg for allergier. Har jo ørlite pollenallergi, men bjørka har ikke sprunget enda, så det må være noe annet. Om det er støvallergi tror jeg at jeg dæver!

Vi hadde teatersport i dag for første gang på en lenge. Jeg var sliten og trøtt da jeg kom, men da vi begynte med noen teatersport leker fikk jeg plutselig gjennomstrømning i nesa igjen. Jeg merker jeg har blitt litt tryggere på meg selv. I dag improviserte Benjamin, Siri og jeg en scene som vi etterpå skulle spille på nytt i tre forskjellige sjangre. Den ene sjangern ble "musikal". De som kjenner meg godt vet at jeg hverken er trygg på min egen stemme eller føler meg spesielt komfortabel med å synge alene andre steder enn i dusjen. Men nå sto jeg altså der. Foran hele klassen, og måtte synge akkurat det samme jeg for fem minutter siden hadde sagt. Det var skummelt. Jeg merka at jeg var nervøs i starten, men så løsna det! Det kom en tanke som gjorde meg oppmerksom på at jeg faktisk driter i om jeg er ræva til å synge og at det ikke kommer til å bli en bra scene om jeg ikke overdriver. så jeg slapp meg løs. Det var overraskende befriende. Fikk noen positive kommentarer etterpå, men om det bare var trøstende klapp på skuldern det vet jeg ikke. Men jeg er fortsatt stolt over meg selv. Om det ble bra eller ikke, jeg gjennomførte det :) Takker også Benjamin og Siri som gjorde det mye lettere for meg å slippe meg løs. For en som ble fortalt av sin beste venninne i 4klasse at hun kanskje burde finne seg noe annet enn koret, tar det litt tid å synge foran publikum igjen. Takk for utfordringen.

Ingen kommentarer: