onsdag 29. april 2009

I Oslo

Da er jeg hjemme igjen, har sovet i min egen seng i natt, tror nesten jeg foretrekker den på skolen... Sengen min knirker sånn, jeg anbefaler ingen å kjøpe en seng i massivt tre; den kommer til å knirke.

Litt bekymret over at mange av tingene jeg så i kjøleskapet da jeg var hjemme i påsken fortsatt er der... Men nå er jo ikke vi kjent for å kaste med en gang.

Mormor og beste har visstnok ryddet på loftet, så da jeg kom hjem kunne mamma vise frem russebuksa si, kjolen mormor hadde på seg i konfirmasjonen hennes, Kjempefin! Og den første ballkjolen mamma kjøpte. Mulig den kan bli fin om jeg farger den, men usikkert om den er noe å samle på. Men det er så gøy å prøve sånne gamle kjoler, jeg kommer helt sikkert til å bruke noen av de innimellom.

I dag har jeg små vanskeligheter for å bevege meg. Dagen startet med å rulle ut av senga gå litt rundt for å så legge seg i sofaen og strekke seg som en katt. Vi hadde nemlig dugnad i går. En hel dag med raking tar på: Jeg har sprukne blemmer på begge tomler, en liten inni hånda som begynner å gå bort, ribbeina mine kjennes ut som noen har brukt de som boxing bag, men det går fint hvis jeg ikke puster tungt :P

En av tingene som er morsomt med å komme hjem er å finne elle klærne og smykkene jeg glemte at jeg hadde. I dag har jeg tatt på meg en sort glinsende tights, en lang strikka genser som tilhørte mamma en gang i tiden. Mye sort må pyntes opp så, jeg har et bånd med en stoor blomst på rundt magen og et glinsende smykke rundt halsen. I tillegg til at genseren er dratt sammen med en gullenke på ryggen har jeg sorte og røde leggvarmere. Er så gøy å pynte seg med "nye klær". Kanskje jeg skal gå og sminke meg? JA, det gjør jeg, begynner å bli en stund siden. Snakkes!

Ingen kommentarer: