søndag 26. april 2009

Sol og sommer

De sa sommern ikke ville komme til Ringebu før i august, men vi var og grillet på stranda i går, og det var kjempedeilig. Litt vind, men sol og varmt. Kan vel ikke skryte av mye bading. Vannet funket bedre til nedkjøling av drikke. Men for en herlig dag.
Vi syklet ned og tok det sakte og rolig(og ja mamma, jeg hadde på meg hjelm...) sykkelen derimot... Jeg lånte Madeleine sin sykkel, den var fin som bare det, men etter å ha stått i skjulet i hele vinter var det lite luft igjen i dekkene. Vi dro ned på statoil og Vegar fikk æren av å fylle dekket(hmm) det var så klart ikke hans feil, men det var litt ærgelig at han slapp ut mer av lufta for å så finne ut at det ikke gikk an å fylle fordi det var feil ventil. Det første jeg gjorde etter at Johannes konstanterte at det fint gikk an å sykle på sykkelen var å gå rett på trynet. Men det gikk da an å sykle på den, så lenge jeg ikke svingte for brått, for da brettet hjulet seg...
men det var i går, nå er det søndag.

I dag har jeg sittet noen timer i kjelleren og dreiet. I dag har jeg laget en te-kanne. Hvis den kommer seg gjennom ovnen og og glasering da...

Men nå må jeg følge med på filmen(pinocchio :P )

Ingen kommentarer: