mandag 25. mai 2009

Lektern

For en dag!
Sto opp ikke altfor tidlig og brukte noen timer på å tenke på hva jeg skulle ha på meg. Etter å ha vannet blomstene med en hageslange som ikke er så glad i meg, var jeg glad jeg ikke tok på meg antrekket med en gang. For hvordan du ser ut er jo viktig. Jeg skulle til Lektern på Aker Brygge på, noe som jeg føler er mitt første seriøse, jobbintervju. En nydelig dag og jeg rekker å slikke sol i ca 50min før jeg velger å gå inn, 5 min før avtalt tid. Er viktig å ikke komme for sent :P

Jeg ble vist opp på balkongen og mens jeg satt der alene tenkte jeg at dette er jo et hyggelig sted for et one on one intervju. Så kom det to jenter opp, like nervøse som meg. Like etter fulgte ca 20 personer i forskjellige aldre som også søkte samme jobb. Vi konkluderte fort med at dette skulle være et gruppeintervju.

Så satt vi der. Alle i stillhet. Nervøse og spente på når sjefen skulle komme. Det ble litt for stille for meg, og etter å ha sittet der i 5min(føltes som en helv time) var det jeg som brøt stillheten ved å introdusere meg til den kjekke svensken på min høre hånd. Etter det hørte jeg mer og mer småmumling rundt meg, og jeg følte meg selvfølgelig som supermann som var så utrolig tøff at jeg brøt stillheten :D

Vi ble delt i to, og det tok ca 1 1/2 time med gjennomgang med spm til hver enkelt. Godt det var sol. Noe jeg synes var pussig var at jeg merket jeg følte meg mer nervøs da vi var ferdige, enn når vi satt der. Bortsett fra at jeg glemte å nevne at jeg hadde jobbet i turistbransjen før(Holmenkollen), vil jeg si jeg klarte meg ganske bra. Men det var ventingen. Beskjeden om at vi fikk svar i løpet av kvelden eller i morgen er tøff, ventet, men tøff. Jeg hater å vente.

Min vandring fra Aker Brygge viste seg å bli ganske suksessrik allikevel. Jeg hadde skrudd av musikken på øret og klarte å høre fallet av en lapp mot bakken. Jeg løfter hodet, ser to unge jenter gå foran meg i full fart og ned på bakken ligger det en hundrelapp. Det ble for dumt å gå bort om de hadde mistet den, da hadde selv jeg svart ja. Jeg hadde nok gjort det på en annen måte, men allikevel, jeg ble 100kroner rikere. Etter ett kort møte med pappa rakk jeg også å klippe og stripe håret før jeg dro hjem.

Men roen kom ikke til meg før jeg så meldingen; du er velkommen til informasjonsmøte på onsdag, vi er glade for å ha deg med i vår gjeng. Lise Lotte, Lektern. Nå har jeg spist en god middag med far og bror, og tenker å legge meg tidlig. Lurer på om det var de 2(muligens fler, telte ikke) flakene med potetgull jeg spiste som har fått magen min til å føles som en bowlingball som akkurat har gjort en strike. God natt godtfolk, om det er noen av dere oslofolk som er hjemme er det mulig jeg kommer over og skryter av at jeg har fått en sommerjobb :P

Ingen kommentarer: