onsdag 27. mai 2009

Lært noe

I dag har jeg tenkt litt. Når jeg tenker meg om har jeg egentlig tenkt ganske lite i dag, men mest nå på kvelden. Kanskje det er bra, at jeg i dag ikke har brukt timer på å fundere og analysere på de merkeligste hendelser og konversasjoner. MEN, altså...

Jeg har tenkt på lærdom. Har jeg lært noe? Og tenker jeg det siste året så ble det så mye jeg har lært om både meg selv og andre at jeg bare måtte gi opp. Så jeg har fokusert meg på den siste uken. Det er jo bare onsdag, kanskje jeg kan ta med alle dagene til forrige onsdag da? Ja, jeg tror jeg gjør det:

1. Jeg har lært at om jeg setter på tørketrommelen og går er ikke det et garanti for at klærne faktisk blir tørre. Det KAN faktisk hende at jeg trykker feil, og at når jeg da har oversett klærne i tre dager, er det ikke like kult å ta de ut igjen. En veldig spesiell lukt altså, men helt klart fikset med litt parfyme :)

2. Jeg har lært; eller lært er kanskje feil ord, jeg har igjenoppdaget, eller husket at jeg er skikkelig god på aerobic(!) Ikke bare det, selv så sliten og vondt i magen jeg får synes jeg faktisk at bodystep er skikkelig morsomt!

3. Har lært at jeg synes dansing er mye morsommere enn aerobic, for da er det så mye å tenke på at man glemmer at man har vondt i magen.

4. Jeg har lært at jeg faktisk er litt mer bekymret enn jeg trodde. Jeg har alltid tenkt på meg selv som en person som funderer og analyserer, og det at jeg analyserer litt i overkant gjør at jeg virker litt bekymret, MEN, jeg tror faktisk at jeg noenganger er litt bekymret. Om hva, spør du? Nei det tar vi ikke på nettet..

5. Jeg har lært at jeg er ganske lik "the starter wife". Selvom flere ler av meg er det for meg en terapi og skrive. Det er bare så synd at det er så mye jeg ikke føler for å legge ut på nett. Jeg burde begynne med en dagbok. Men slapp av godfolk, jeg skal gjemme den godt.

6. Jeg har lært at jeg, overaskende nok, liker bedre å skrive på data enn for hånd. Misforså meg rett, jeg er fortsatt den første som drar opp pennen når skjemaer skal fylles inn, men tankene mine; de surrer så mye rundt at jeg sliter med å skrive fort nok for hånd. Derfor blir det nok heller ingen dagbok...

7. Jeg har lært at jeg(beklager Andreas) er en av de patetiske radiorytterne. Jeg finner det vanvittig mye enklere å skru på radioen, enn å laste ned sanger, overføre de hit og dit og oppdatere og.., ja... phu.

8. Jeg har funnet ut av at jeg liker å gå i tights. Det er utrolig mye deiligere å bevege seg rundt i en stretchy tights enn en trang olabukse som gjør at du ikke klarer å bøye knærne normalt. Utrolig mye vanskeligere å hoppe over gjerder med de. Høye trapper viser seg også å bli ett problem.

9. Jeg har lært at på aerobic ser jeg faktisk sporty ut i en treningstights i motsetning til den fotballshortsen jeg hadde på meg i dag. Jeg er glad det var en innertruse, for å si det sånn...(vel jeg hadde jo på meg hipster da, men dere skjønner.

10. Jeg har lært at jeg ikke klarer å holde meg til ett tema og at tankene mine gjerne gjør at jeg sporer helt av. Jeg har jo faktisk gjort ganske mye teit den siste uka, som jeg tenkte å fortelle jeg hadde lært av; som å legge mobilen min på en høy kommode proppet med skrot(når den er slått av tar det noen timer å finne den igjen), også veldig dumt å sette sykkelen ute når det regner. Har man dårlig tid, ender det med at man må sykle på ett vått sykkelsete i ti minutter, for å så litt flaut si hei til en aerobic klasse. Jeg kan ikke engang kalle denne listen for "ting jeg har lært" lenger. Oppdaget, eller funnet ut, kanskje bare husket. Jeg skal prøve å skjerpe meg til neste gang, lover.

Ingen kommentarer: