tirsdag 19. mai 2009

Ting tar tid

Planen i dag var å pakke ut resten av flyttelasset, slik at det faktisk ble mulig å se gulvet på rommet mitt. Da jeg endelig klarte å dra meg ut av senga var klokka overraskende blitt halv 2(!). Skjønner ikke helt hvordan jeg klarte det... Var jo relativt våken i 8tiden.

Etter frokost og en god dusj var det bare å sette igang arbeidet. Jeg fikk faktisk flytta på litt da, men det er disse klærne. Først må de ut av skapet for å få vekk det jeg ikke lenger bruker/får på meg.Har vel fylt opp en søppelsekk snart. Når jeg da skal begynne å brette å legge ting inn i hyller finner jeg ut at jeg må jo prøve noe av det jeg ikke har brukt på en stund. Kanskje det ikke er fint lenger? For den toppen var litt kort, og den shortsen hadde feil farge, den toppen var heller ikke så fin, men den kan jeg sikkert bruke under en annen, kanskje jeg skal fargesortere? Det er ikke rart jeg bruker lang tid.

Etter å ha fått dumpa mesteparten av klærne inn i skapet fant jeg noen gamle postkort. Utrolig søtt, det er kanskje ikke vanskelig å tenke jeg at jeg en gang var en ivrig brevskriver, og det var utrolig gøy å ta opp de brevene jeg fikk. Mange fra Pernille, Ingvild og Mette og de inneholdt tegninger, klistemerker og glitter, både på og innenfor konvolutten. Noen bursdagskort, der det ikke er vanskelig å se at avsendern heller ikke er så gammel.

Men hva skal man ta vare på? Jeg fant noen gamle innleveringsoppgaver i naturfag, kunst og håndverk og historie. Jeg synes de var så fine, at kanskje jeg skulle ta vare på dem for å se hvor flink jeg en gang var. Men er det noe poeng? Kjenner jeg meg selv rett havner de på loftet og blir kastet en gang om 40år. Forhåpentligvis har jeg laget noen mer imponerende oppgaver til da.

Gjemt i en skuff fra flyttelasset fant jeg noe jeg meldt meg inn før i år. Både CD og tegnehefter på hvordan forbedre teknikken. Det resulterte selvfølgelig at jeg skjøv unna det som lå på pulten og satte meg for å tegne. Da jeg hadde brukt vel og lang tid på å irritere meg over alt jeg ikke fikk til, kom jeg på hvorfor jeg meldte meg ut..

Men nå må jeg gå. Må planlegge alt det nyttige jeg skal gjøre i morge, kremt...

Ingen kommentarer: